Gebedstraject Advent   www.regi.kamino.be

Dit jaar kan je opnieuw deelnemen aan een persoonlijk begeleid gebedstraject voor jongeren. In dit kort maar diepgaand engagement tijdens de adventsperiode probeer je dagelijks te bidden met de Bijbel. Meermaals per week kun je jouw persoonlijke begeleider ontmoeten om je ervaring te delen en vragen te stellen. Dit jaar zal het gebedstraject extra bijzonder zijn, want we focussen op het thema hoop in aanloop naar het Jubeljaar.

- Zou je wel willen bidden, maar weet je niet zo goed hoe? Of vind je het moeilijk om tijd vrij te maken? Dan is dit gebedstraject een unieke kans om te leren bidden met de Bijbel en een nieuwe gewoonte in te plannen. Ervaring is niet vereist, alleen een openheid om het avontuur te wagen en het korte maar intense engagement aan te gaan.
- Voor wie wel al ervaring heeft, kan deze adventsperiode het ideale moment zijn om de draad van het gebed weer op te nemen.

BASISELEMENTEN

- De Schrift: voor christenen is de Bijbel niet zomaar een boek. We geloven dat we Gods roepstem erin op het spoor kunnen komen. Durf jij je laten raken door Zijn stem die erin spreekt?
- De stilte: in een wereld vol drukke agenda’s, stress en deadlines snakken mensen steeds meer naar momenten van stilte en rust. Voor die stilte hoef je niet bang te zijn. Meer nog, ze opent wegen om God op het spoor te komen en jezelf beter te leren kennen.
- Gebed: bidden leer je al doende. De ervaring leert dat bidden een mens vrijer maakt, met open handen in het leven doet staan, gelukkig maakt en vrede brengt. Bidden met de Schrift helpt je om het verlangen van God over je leven op het spoor te komen.

Het traject vindt plaats van maandag 25 november t.e.m. zondag 15 december
- Het gezamenlijke startmoment vindt plaats via ZOOM.
- Tussendoor bid je op individuele basis met de teksten die jouw persoonlijke begeleider heeft voorgesteld. Jullie kunnen onderling zelf bespreken wanneer en waar jullie elkaar ontmoeten. Online begeleiding is bespreekbaar.
- Het gezamenlijke slotmoment vindt plaats in Gent. We starten met de eucharistieviering in de kathedraal om 11u. Nadien eten we samen een broodje en warme soep in het Sint-Baafshuis (Biezekapelstraat 2, 9000 Gent) en reflecteren we over onze ervaringen met het gebedstraject. Ten slotte sluiten we nog even aan bij de Nightfever in de Sint-Niklaaskerk waar er mogelijkheid is om het sacrament van de verzoening te ontvangen.

❓ Vragen? Mail naar delphine.hanssens.goemaere@kamino.be of bel naar 09/235.78.48

Meer informatie: drive.google.com/file/d/1bfopoECU2JWx6brwcL3i_c0agYS70lmO/view?usp=drive_link


Tijdstipvan maandag 25 november 2024 om 20.00u
tot zondag 15 december 2024 om 15.00u
LocatieDigitaal startmoment
Fysiek slotmoment in Gent (vrijblijvend en gratis, maar warm aanbevolen)
Verantwoordelijke Delphine Hanssens Goemaere (IJD Gent)
Tel: - E-mail: delphine.hanssens.goemaere@kamino.be
Inschrijven mogelijk tot woensdag 20 november 2024
PrijsGratis

Is dit je eerste bezoek aan www.regi.kamino.be?

Om in te schrijven voor Gebedstraject Advent moet je geregistreerd zijn bij www.regi.kamino.be. Nog niet geregistreerd? Vul dan dit formulier in:

Belangrijk: controleer of je gegevens correct zijn! Als je opzettelijk foutieve gegevens invult, dan is je inschrijving niet geldig.

Na registratie ontvang je een gebruikersnaam en wachtwoord, waarmee je kan aanmelden in het vak hiernaast.

Aanmelden

Eenvoudig aanmelden met een profiel van:

Facebook Google Microsoft

Gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten?

Vul hieronder je e-mailadres in, en je ontvangt via e-mail een tijdelijk wachtwoord.

Heb je moeilijkheden bij het aanmelden? Of heb je een andere vraag? Wij helpen je graag verder! Mail naar ijd@ijd.be of bel 09 235 78 54.